Sakit Itu Penghapus Dosa


“Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta,jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (iaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan ‘Inna lillaahi wa innaa ilaihi roji’uun’. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk ”.
(QS. Al-Baqaroh : 155-157).





Terima kasih berjuta-juta buat kawan-kawan yang banyak membantu tatkala aku dirundung kesedihan ini..

-Aime Jedi,Abe Mat ,Dato’ Nuek.Susah payah hantar pegi spital

-Mel,Atem,Akmal.Korang memang membe serumah terbaekk dari ladang.

-Presiden PERMAI,Naqeb bersama timbalan beliau,Amin.Time kaseh datang ospital tadi.

-Semua yang tolong angkat aku naik stretcher kayu buatan sendiri siang tadi.Aku tau aku memang berat.Nasib baik tak patah stretcher tu.Haha.

-Semua yang ucap ‘selamat’ kat facebook.Telima kasih.Telima kasih.

-Semua yang datang melawat dari petang sampai ke malam ni.Tak putus-putus.Bawak makanan banyak-banyak pulak tu.Time kasih banyak banyak banyak.

- Incik Anuar Rashid.Walaupun ko yang tackle aku siang tadi,tapi ko bawak makanan paling banyak malam ni.Pandai amek ati aku ye.Haha.Jangan riso.Anda tidak bersalah.

-Sepupu kupu-kupu aku kat Jordan ni.Time kaseh bagi banyak susu ngan buah =)

-Semua yang terlibat secara siaran langsung mahupun tidak langsung.Sori jikalau nama anda tidak disebut disini.

Ketahuilah sesungguhnya aku sungguh bahagia dan berbangga mempunyai kawan-kawan seperti kalian semua.

Doakan aku cepat sembuh ye.Nak main bola lagi ni :p


::nota kaki sakit::
Nak datang melawat tak payah bawak makanan lagi.Makanan kat bilik aku dah bertimbun dah ni.Datang sini tolong habiskan pun tak pe.

4 comments:

Ummu Ammar said...

Salam helmy..

Ya Allah..apo kono jang? Mesti kes hambat bola sebijik ni..

Sedih uzh tgk..mesti mak helmy lg sedih..moga cepat sembuh.

Tapi bila duk jauh dirantauan, kawan2 adalah segala2nya..nikmatilah kemanisan ukhuwwah ni, sbb bukan selalu kita sakit..hahaha..

Helmy said...

Wsalam ustzah..

Aah.Jatuh main bola semalam.hehe

Em.kawan-kawan memang segala-galanya bila kita jauh dari keluarga ni.terharu bila kawan datang ziarah dari petang sampai ke malam tak putus-putus.hilang rasa sakit segala..

Semoga Allah memberkati kamu semua,wahai kawan-kawanku yang mulia...

Abdul Munir Sanusi said...

salamatak brader. moga cepat sembuh. tak sempat nak lawat hospital. hujung minggu pack program. esok lusa insyaALllah brader

Helmy said...

time kaseh.time kaseh bro mumun.tapi aku dekat rumah je ni.bukan kat hospital.

kalau nak datang,jangan lupa bawak sup kepala kambing.hoho.baru layan beb..