Sejuta Penghargaan



Hadis diriwayatkan oleh Imam Ahmad:
“Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:Barang siapa mengunjungi orang sakit,tujuh puluh ribu malaikat mengikutnya dan memintakan ampun kepadanya hingga petang.Baginya pahala satu tahun di syurga.Dan jika ia mengunjungi pada malam hari,maka tujuh puluh ribu malaikat mengikutnya dan semua memintakan ampun untuknya hingga pagi.Dan baginya pahala satu tahun di syurga”


Salam Satu Jordan.

Entri kali ini aku tulis untuk aku sampaikan ucapan penghargaan dan terima kasih yang tak terhingga aku kepada mereka-mereka yang bersusah payah bersengkang mata beradu tenaga menyabung nyawa menjaga dan melawat aku sepanjang keterlantaran aku di atas katilku ini.

Berjuta-juta lemon terima kasih ingin aku ucapkan kepada:

1)Sohabat serumah aku (Akmal,Mel,Atem)

"Akmal,Mel,Aku"


"Atem,Mel,Aku lagi"



Time kaseh sebab amat-amat memahami keadaan aku yang sedang berkeadaan OKU ni.

Time kaseh sebab tolong papah aku dari bawah naik ke rumah kita kat tingkat 3 ni.

Time kaseh sebab setiap hari masakkan makanan yang sedap-sedap untuk aku.

Time kaseh sebab selalu ingatkan aku jangan lupa makan ubat.

Time kash sebab selalu berbual ngan aku,hiburkan hati aku yang kesepian lagi keboringan ni.

Time kaseh sebab sudi layan tetamu yang datang lawat aku.

Time kaseh sebab rajin potong buah bagi aku makan.

Time kaseh jugak sebab tanpa segan silu tolong habiskan makanan yang tetamu-tetamu bagi kat aku.Keh3.



“Hatim The Fruit Cutter.Tengkiu abang Atemku sayang.Kui3”



“Layan tetamu sambli bedal makanan yang dibawa tetamu.Haha.Jangan mare beb.Gua gurau je”


2)Sohabat yang datang ziarah aku

Time kaseh sebab sudi datang lawat aku yang hanya mampu terdampar di atas katil ni.Sesungguhnya kedatangan kamu semua amat-amat menghiburkan hati aku yang sedang duka lara ni.


“Wak Radhi bersama sahabat-sahabat DQ”

Kehadiran kamu semua menziarahi aku juga sedikit sebanyak menghilangkan kesakitan, kebisaan,kesengalan,kepedihan dan kesengsaraan yang wujud di kaki kananku ini.



“Gelak tawa bersama-sama.Hilang rasa sakit segala”


“Doktor-doktor hot Irbid (Sidi,Dziya ngan lain-lain) pun sudi melawat aku.Terharu aku dibuatnya.Hoho”

Time kaseh jugak sebab bawak banyak buah tangan untuk aku.Macam-macam jenis pulak tu.Makanan-makanan yang aku tak pernah rasa kat Jordan ni pun tetiba aku dapat rasa bila aku sakit.Haha.Jadi sape-sape nak rasa makanan yang pelik-pelik tapi sedap kat Jordan ni,sakit-sakitkanlah diri anda.

Susu,air Rani epal,oren,cekelat Cadbury,Kinder Bueno,jajan Doritos, syawarma,zinger,roti canai,kinafah,halawiyat-halawiyat,biskut-miskut,nestum,quaker oat,horlicks,buah epal,limau,kiwi,stoberi,ayam panggang Abu Mahmud,spaghetti Moja.---> antara hasil mahsul yang aku perolehi.



“Hasil mahsul negara”


“Roti canai Mat’am Baryani Hindi.Mengubat kerinduan aku terhadap mapler”



“Halawiyat yang mantop.Tengkiu Padil”



“Cekelat-cekelat bersama bis kuit”


Dan yang paling best dan istimewa mestilah buah tangan yang Ustat Mahdi,Afifudin ngan Nasrul bawak.Time kasih,time kaseh,time kaseh…


“Air yang keluar dari dalam bumi hasil hentakan kaki Nabi Ismail”



“Ustat Mahdi,Afifuddin,Nasrul.Aiseh ustat ni pandang belakang plak.Macam tau-tau je aku nak candid gamba beliau”


3)Sohabat yang tak datang tapi bagi buah tangan

Walaupun tak datang,tapi tetap ingat akan aku.Time kaseh banyak-banyak.

Aku faham kalian semua bukan tak nak datang,tapi ketiadaan masa yang berkesempatan.Sibuk exam lagi..

Atau mungkin juga ada sebab-sebab lain yang tidak dapat dielakkan.Atau ada sebab misteri yang lain.Sape tahu.Hoho..

Apepun,terima kasih banyak-banyak sebab masih ingat aku,walaupun tak datang.




“nestum,quaker oat,horlicks”


4)Sohabat yang tak datang tapi mendoakan yang terbaek untuk aku

Aku kira semua kawan-kawan yang aku kenal,semua mendoakan aku untuk cepat sembuh.Takde lagi yang doakan aku supaya makin teruk ke,patah lagi sebelah ke,putus terus ke.Takde..takde..

Jadi,aku amat-amatlah berterima kasih kepada semua sebab sentiasa mendoakan yang terbaik untuk aku.
Walaupun tak datang ziarah aku,tapi aku tahu kome semua sentiasa ‘kenang aku dalam doamu’.Tak kira la kawan-kawan kat Jordan ke,kat Malaysia ke,kat dalam facebook ke,akhrawat ke.keh3..(bajet hot)

Sekali lagi jutaan terima kasih aku ucapkan.Allah sajalah yang mampu balas budi baik kalian.

Semoga Allah memberkati kamu semua,wahai kawan-kawanku yang mulia..




“Ada orang kata aku semakin kacak bergaya bila pakai tongkat.Betulkah?"


::nota kaki::
Alhamdulillah,hari ni dah boleh pijak sikit-sikit.Esok bolehlah start main takraw kat belakang opis Saadon tu.

No comments: